Handelsbetingelser
Priser
Alle priser er i Dkk og incl. 25% dansk moms. Vi tager følgende betalingstyper : Dankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro, MobilePay, Viabill & Apple Pay Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Ønskeshop eller vores leverandør. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Når du handler med Ønskeshop indgås aftaler på dansk. Det er ikke muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet med mindre du opretter en profil. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til os via vores formular under Kontakt. Betaling via ViaBill: Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned. Læs mere: viabill.com
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på Ønskeshop skal du igennem 4 trin. 1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen. 2. Indtast dine personlige oplysninger. 3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde. 4. Godkend vores Handelsbetingelser og persondatapolitik. 5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.
Levering
Normal leveringstid for de udbudte produkter er 1 arbejdsdag fra bestillingsdagen, hvis intet andet angives ved varen (forudsætter bestillingen er lavet inden kl. 13.00). Ønskeshop sørger for transport med Gls eller Postnord i overensstemmelse med de angivne oplysninger. Kunden skal godtgøre Ønskeshop for de dertil knyttede omkostninger. Fragten koster 39kr. afsender som står på din pakke er Ønskeshop Lillevang 9, 4300 Holbæk
Fortrydelsesret
Fortryder du dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret på køb via internettet fra den dag, du modtager varerne.
onskeshop.dk skal kontaktes skriftligt på info@onskeshop.dk eller på telefon, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du kan ikke længere fortryde købet ved at nægte modtagelse af ordren eller ikke afhente ordren.
Du har som kunde ansvaret for returneringen af varerne, varens stand og omkostningerne herved.
Eventuelle forringelse af varens værdi vil blive fratrukket returbeløbet, samt eventuelle ekstra udgifter ved valg af anden leveringstype end onskeshop.dk billigste standartlevering.
Beløbet vil blive refunderet inden for 14 dage fra modtagelsen af pakken.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 1. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 2. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
1. Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. 2. Du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Manglende eller beskadiget original emballage kan medfører en værdiforringelse, så for at være sikker på at få alle penge retur, så sørg for at denne er intakt.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Delvis Fortydelse / Returnering
Ved Delvis returnering, hvor du kun returnerer nogle af produkterne i din ordre vil forsendelsen ikke blive returneret.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Fortryder du dit køb, har du 14 dages fortrydelsesret på køb via internettet fra den dag, du modtager varerne.
onskeshop.dk skal kontaktes skriftligt på vores mail eller på telefon, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du kan ikke længere fortryde købet ved at nægte modtagelse af ordren eller ikke afhente ordren.
Du har som kunde ansvaret for returneringen af varerne, varens stand og omkostningerne herved.
Eventuelle forringelse af varens værdi vil blive fratrukket returbeløbet, samt eventuelle ekstra udgifter ved valg af anden leveringstype end onskeshop.dk’s billigste standartlevering.
Beløbet vil blive refunderet inden for 14 dage fra modtagelsen af pakken.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Ønskeshop har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Ved returnering til service bedes varen pakkes forsvarligt ind og sendes pr. fragt med kopi af købsfaktura og en fyldig fejlbeskrivelse / retur skema. Viser det sig at en vare der er returneret intet fejler, eller at fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, vil Ønskeshop opkræve et gebyr til dækning af fragten tilbage. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen sendes til: Ønskeshop Lillevang 9 DK-4300 Holbæk Denmark / Europe
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt og vedlægge en kopi af din købsfaktura. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Vi sender en mail når en kunde fortryder eller reklamerer
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på onskeshop.dk, har vi brug for følgende oplysninger: • Navn • Adresse • Telefonnummer • E-mail adresse Vi registrerer og videregiver personoplysninger som er nødvendige, for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver oplysning til Gls/Dao/PostNord for at kunne levere pakken på din/jeres adresse. Elektronisk betaling foregår gennem Pensopay.dk / Quickpay.dk hvor din betalings gennemføres med dit ordrenummer. Personoplysningerne registreres hos Ønskeshop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Direktøren og de ansatte for Ønskeshop har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på onskeshop.dk er Trine Damgaard. Vi opbevarer kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos Ønskeshop v/ By Damgaard Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ønskeshop via e-mail formular.
Cookies
På onskeshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på onskeshop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere onskeshop.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Jesper Lidsmoes på info@onskeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet. Der tages hensyn til der kan komme tastefejl i priserne. vi forbeholder os retten til ikke at sælge såfremt dette skulle være tilfældet. Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Spørgsmål og generelle oplysninger
Har du spørgsmål vedr. varer, bestillingen eller vil du have lidt personlig rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os. Det letteste er at du skriver til os via vores kontakt form under “KONTAKT“. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe eller kigge forbi!
Generelle Oplysninger:
Ønskeshop.dk ejes og drives af virksomheden: By Damgaard APS, DK-4340 Tølløse Denmark / Europe CVR Nr.: DK37234486 Etableret: 2015 Email: info@onskeshop.dk Hansdelbetingelserne er senest opdateret d. 02-09-2021